Skrinka času

09/13/2023

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada. Knihu si môžete kúpiť TU.

Moje hodnotenie: 4/5

Námet tejto knihy ma zaujal už pred samotným vydaním. Tajomné skrinky s povrázkami, ktoré určujú dĺžku Vášho života, a ktoré Vám ju prezradia? Keď som o tejto knihe hovorila priateľovi povedal, že by to bol dobrý námet aj pre film. Kniha sa stala aj knihou mesiaca na Martinuse, takže si ju stihlo prečítať dosť veľké množstvo ľudí. Myslím si, že má široký záber, pretože predstavte si, keby sa to nám naozaj stalo. Že by sme sa raz zobudili a pred dverami by sme si každý našiel skrinku s dĺžkou nášho života. Pozreli by ste sa?


To je otázka...toto rozhodnutie v knihe ovplyvnilo nie jedného človeka na svete. Sama neviem, či by som sa pozrela, ale o sebe viem, že som extrémne zvedavá. Na druhej strane.. ak sa nepozriete, čo sa pre vás zmení? Nič. Budete žiť takisto ako doteraz s tým, že nebudete poznať, kedy sa váš život skončí. Ale ak sa pozriete, zmení sa všetko. A tu sa naskytá otázka, či ste ochotný podstúpiť túto obrovskú zmenu? Pretože, je jedno či bude povrázok dlhý alebo krátky, všetko sa zmení, aj vy.

V knihe sa stretávame s viacerými postavami, ktorých osudy sú poprepletané navzájom. Najviac sa mi páčil asi príbeh Bena a Amie. Avšak, Jack s Javierom tiež nezanikali. Každý mal niečo do seba a mal čo povedať. Môžeme sa dívať na meniacu sa spoločnosť, ako sa snaží vyrovnať s touto novou vedomosťou a po pozorovaní môžeme povedať, že to svet úplne nezvláda. Predpokladám, že by sa to dosť približovalo aj k realite, ak by sa nestali ešte horšie veci. 

Krátkopovrazci sa začínajú obmedzovať, diskriminovať a dlhopovrazci sa pasujú za nesmrteľných. Potom sú tu ľudia, ktorí svoj povrázok nevideli. Máme tu však aj takých, ktorí otvorili skrinku toho druhého a vzťahy sa rozpadávajú. Boli by ste s človekom aj naďalej, s ktorým ste si chceli založiť rodinu, ale zrazu zistíte, že mu už nezostáva veľa času a o pár rokov zomrie a vy budete žiť ďalej? V tejto knihe sa natíska príliš veľa ťažkých otázok, nad ktorými sa môžeme zamyslieť. Čo by sme urobili my? 

Som však rada, že nestojíme pred takýmto rozhodnutím, a aj keď by som niekedy chcela poznať budúcnosť, pri tejto knihe som si pomyslela, že chvalabohu, že my nepoznáme svoje dĺžky našich životov. Musím však povedať, že zo začiatku bolo v knihe na mňa príliš veľa postáv a hlavne sa rýchlo striedali s krátkymi kapitolami. Taktiež som sa na knihu musela niekedy sústrediť, aby mi myšlienky neodbiehali inam. Knihu však hodnotím kladne, je jednoznačne originálna a určite stojí za prečítanie.

© 2020 luckylady.stories. Všetky práva vyhradené. 
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started