Rty s příchutí vína

09/18/2023

Za knihu ďakujem vydavateľstvu Grada. Knihu si môžete kúpiť TU

Moje hodnotenie: 4/5

Nečakala som, že táto kniha ma tak vtiahne do deja. Je to taká príjemná jednohubka, ktorá sa veľmi dobre číta a vy sa ani nenazdáte a už je príbehu koniec. Romantická linka bola veľmi milá, ale ničím výnimočná. 


Prostredie príbehu je veľmi priaznivé, väčšinou sa nachádzame na brigáde vo vinohrade a tieto scény ma bavia. Autor však do knihy vložil aj niekoľko myšlienok, ideí a chce niečo povedať k určitým témam - a to sú: lgbt, sexistické narážky a pod. Tu je veľmi tenká hranica, pretože som z knihy cítila, že niektoré myšlienky boli niekedy už prezentované príliš. Bolo cítiť, že autor má k týmto témam veľa čo povedať a chce ovplyvniť spoločnosť.

Čo sa týka mňa, až tak mi to nevadilo, ale niekomu to vadiť môže. A naopak, niektorí sa môžu príjemne stotožniť a nájsť sa v týchto otázkach sexuality. 

Autor sa však zvládol výborne vcítiť do ženského tela a premýšľania, keďže tu máme napísanú hlavnú hrdinku z pohľadu mužského autora. Hlavná hrdinka bola napísaná veľmi vierohodne a autor tú to stránku zvládol na výbornú. 

Veľmi ma prekvapili vedľajšie postavy, boli mi sympatické, ale najviac ma prekvapil bývalý priateľ hlavnej hrdinky. Nečakala som, že sa bude takto vyspelo, vyrovnane a až kamarátsky správať.  Bol to veľmi príjemný pohľad na to, ako môže ukončený vzťah pokračovať v neutrálnom priateľstve bez akýchkoľvek ďalších emócií a vyhranených situácií.

S hlavnou hrdinkou som vždy súhlasila v rozhovoroch s otcom. Dávala som jej za pravdu vždy, keď sa mu snažila prehovoriť do duše, čo sa týka správania sa k nej a k jej bratovi. Absolútne mala pravdu po všetkých stránkach, otcovia by nemali podnecovať vo svojich synoch takéto sklony. Nie vždy je pozornosť muža vyžiadaná, napriek oblečeniu ženy. Súhlasila som ale aj s otcom hlavnej hrdinky, že aj oblečenie by malo zodpovedať k tomu, ako sa chce žena prezentovať. Samozrejme, to ale nedáva žiadnemu mužovi právo na akékoľvek násilie, či sexuálne ataky.

Čo sa týka kamarátky hlavnej hrdinky, tak tej som sa čudovala, že je ešte vo vzťahu so svojím priateľom. Tí dvaja sa k sebe teda absolútne nehodili a protiklady sa môžu síce priťahovať, ale nie vždy spolu dlho vydržia. Tento vzťah som považovala za vzťah odsúdený ku koncu.



© 2020 luckylady.stories. Všetky práva vyhradené. 
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started